23.2.10

Jag är trött och ska gå lägga mig fastän jag borde plugga matte. Har en läskig kontrollskrivning imorgon. Men jag har återigen lyckats övertala mig själv om att skrivningen INTE kommer handla om det jag inte kan. Jag tänker alltså gå lägga mig med gott samvete och med en stark tro på att skrivningen kommer handla om potensseriesatsen och Sturm-Liouville problem. Jag brukar göra så. Lura mig själv alltså. Det är enkelt och bekvämt. Om det sedan inte blev som jag hade trott så tänker jag "nämen vad konstigt, jag trodde verkligen inte att det här skulle vara med". För det är ju nästan sant...

Jag har på sistone gått och blivit lite förtjust i historia. Japansk historia förstås. Läste lite om Japans historia under första året av mitt program men det gick ganska dåligt. Så jag kan lika gärna läsa om det på egen hand och höja betyget efter sommaren. Det är en bra idé. Nu ska jag verkligen gå lägga mig. Också en bra idé. Måste drömma om differentialekvationer nu. Annars är det kört!



1 kommentar:

  1. En mycket bra idé. Hoppas att det går jättebra för dig!

    Om det är något inom japansk historia som du vill ha lite hjälp med så hör gärna av dig. Jag läste japansk historia på universitet när jag studerade i Tokyo, så det finns en liten chans att jag kan bistå med lite info.

    :)

    Magnus.

    SvaraRadera