6.3.10

いそがしい (busy)

Jag har varit mycket upptagen. Mina dagar har bokstavligen varit begränsade till sova, äta, gå i skolan plus en och annan liten aktivitet under helgen. Till exempel en liten träff med några japanska studenter på en karaokerestaurang. Jag tvingades bl.a sjunga Idas sommarvisa och ett par svenska schlagerhits. Jag lyckades nog hålla masken ganska väl trots att jag inners inne led i stora mått. Hursomhelst, det har hänt ett par trevliga saker som jag vill få nedskrivna. Det är således dags för en till härlig lista:

Lista 5: Trevliga saker som hänt

1. Jag klarade kontrollskrivningen och redovisningen av laboration 2 (ser bra ut inför tentorna)
2. UppCon-biljetterna är betalda
3. Har hamnat i en jättebra projektgrupp
4. Fick den roligaste projektuppgiften (bygga en Segway-robot i Lego Mindstorms)
5. Såg Alice i Underlandet
6. Har lärt mig åka längdskidor (nåväl, jag ramlar fortfarande i alla nedförsbackar)
7. Älskling har fått ett bra jobb


Jag blir återigen imponerad över en listas fantastiska förmåga att sammanfatta saker och ting. Jag skulle egentligen kunna basera hela bloggen på listor. Men jag tycker om att skriva och vill gärna dra ut på saker och ting i skrift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar