21.3.10

こぶ ! (inspiration)

Jag älskar att syssla med diverse "nördigheter" som att köpa leksaksfigurer, små prylar, affischer etc. Eller att hänga på forum och fullständigt diskutera sönder ämnen som tillfälligt berör mig. Det gör mig väldigt glad att se att det finns så mycket folk på nätet som är ännu värre/bättre än mig. Jag blir oerhört inspirerad. Just nu är jag väldigt inspirerad. Jag har aldrig vågat göra något kreativt av min inspiration på riktigt. Bara ett par tafatta försök för att lugna ner mig lite. När jag sedan inser vad jag gjort slutar jag genast och skäms lite. Och kastar bort det jag gjort. Jag tänker att jag är för ung. Jag måste bli äldre och samla på mig erfarenhet innan jag gör ett riktigt försök annars kommer jag inte kunna ta mig själv på allvar. Det är kanske det viktigaste för mig. Och antagligen mitt största problem. Jag blir ändå aldrig nöjd med vad jag åstadkommer.

I samma veva undrar jag dock om det finns någon artist/konstnär/skapare av något slag som är nöjd? I så fall skulle jag vilja träffa den personen och fråga hur det känns? Haha, något säger mig att jag inte skulle bli inspirerad av en sådan person. Vad konstigt.

Det har varit väldigt härligt att under ett par dagar inte behöva bry sig om plugget. Men nu måste jag skärpa mig. På måndag ska jag få en 2-timmars handledning om hur man använder ett program som heter Comsol Multiphysics och sen har jag en jävligt jobbig uppgift som ska lösas i programmet och lämnas in i form av en laborationsrapport på torsdag. Egentligen är det omöjligt. De flesta löste problemet för länge sen och är helt klara. Men jag och min laborationspartner led av storhetsvansinne efter en lyckad redovisning och valde en av de mycket svårare uppgifterna. Nu får vi verkligen lida för det...Men jag ska inte ge upp! Jag ska kämpa likt huvudpersonen i godtycklig anime som kämpar för sin sak med livet som insats. Ja! Där ska jag hämta inspiration.

Kyaa !~~~~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar