20.1.10

Sleepless

Har lärt känna en turkisk student. Han tycker att jag är väldigt "osvensk" eftersom jag var så hjälpsam när han frågade om vägen till närmaste matställe. Jag gjorde ju ingenting...jag följde honom bara till matsalen och önskade honom lycka till med ätandet. Det skulle väl vem som helst gjort, ne?

Jag har börjat ta kontakt med folk. Detta är väldigt ovanligt, intressant och bra. Jag brukar nämligen inte ta kontakt med folk. Folk tar kontakt med mig. Så har det nästan alltid varit och det gör mig riktigt uppgiven, om jag ska vara helt ärlig. Så det faktum att jag tagit kontakt med TVÅ personer på EN vecka är...ja, jag finner inte ord längre. Jag har bl.a tagit kontakt med en japansk utbytesstudent på KTH och vi har stämt träff på fredag.

Jag sover ensam ikväll. Det var länge sen jag gjorde det. Får se hur det går. Jag har svårt att somna trots att jag kommit in i alla andra rutiner som krävs för att plugga. Jag borde egentligen ligga i djup sömn vid den här tidpunkten.

Variabelseparationsmetoden ska bli min bästa vän under de kommande veckorna ^__________^ Vi har fått en bra start. Nu måste jag bara hålla kontakten med föreläsningsanteckningarna. Som tidigare nämnt är det där med att hålla kontakten en mycket krävande uppgift för mig...

Kirei desu ne

1 kommentar: