27.1.10

Paket!


När jag kom hem från skolan igår möttes jag bl.a av ett paket! Jag slet hänsynslöst upp det och hittade en superfin extern hårddisk på 500GB. Jag är min älskling evigt tacksam. Så jag är väldigt glad nu! Det är saker som jag tycker är viktigt att ha men som jag är alldeles för snål för att köpa åt mig själv. Har precis påbörjat det stora projektet med att överföra saker och ting från gamla hårddisken, gamla laptopen och denna laptop till den nya fina och rymliga leksaken. Nu ska det banne mig bli ordning på ALLT!

Jag har på sistone blivit allt latare i skolan. Är nu inne på min andra vecka och jag har inte kommit upp till 8 timmar per dag en enda gång >.< Det brukade jag kunna fixa förut. Nåväl, nästa vecka är det kontrollskrivning i Partiella diff.ekvationer och en laborationsredovisning i Numeriska metoder så då blir det nog fart på mig.

Som avslutning på detta fullständigt ointressanta inlägg vill jag rekommendera en av de absolut bästa anime jag sett (plötsligt blir detta inlägg inte alls så ointressant, hoppas jag).

Det här är en anime som jag genast brukar rekommendera för folk som bestämt tror att anime=Sailor Moon= barnprogram. Ima, Sokoni Iru Boku a.ka Now and then, Here and there är en anime med otroligt bra story och fruktansvärt bra karaktärer. Jag minns ett flertal våldsamma scener som jag tyckte var jobbiga att se. Det här är nog den enda animen som fått mig att känna så starkt hat för vissa karaktärer och så stor sorg för andra. Den är på 13 avsnitt vilket är ett perfekt antal enligt mig. När min älskling fick mig att börja se den var min första tanke, ytlig som jag är "Nej, men ush. Den ser ju så gammal ut". Det får mig verkligen att skämmas nu >.< Jag rekommenderar verkligen den här serien av hela mitt hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar