23.1.10

Update

Städa rummet: check
Plugga japanska: check
Plugga matte: ....jag räknade ETT tal. Fail
Tvätta: snart klar
Ta p-piller: check

Har ändå lyckats ganska bra idag...Så fort jag hämtat det sista från tvättstugan så är det Casshern som väntar.

Jag har börjat översätta mina favoritlåtar av japanska artister till engelska. Använder mig av Denshi Jisho. Mycket användbar för oss som försöker lära sig japanska. Tycker det är väldigt bra att sidan använder sig av kanji och hiragana/katakana. Det går dock bra att skriva in det sökta ordet med romaji.

Först ut är Gackt - Birdcage. Den låten är så jävla epic. Kunde tyvärr inte hitta en bra video med bra ljud så det fick bli en video med random bilder på Gackt....vilket ju är HELT OKEJ med tanke på att han är världens vackraste man? Rätta mig om jag har fel, men jag har inte fel.

1 kommentar: