23.1.10

Igår träffade jag och en kurskamrat en japansk utbytesstudent, Kana heter hon. Vi fikade i stan på Vetekatten så hon fick chansen att äta en riktig god semla. Jag också, förstås. Älskar semlor och Vetekatten har gott rykte på den fronten. Det var hursomhelst mycket trevligt och vi bombarderade henne med frågor och funderingar. Jag tror att hon också tyckte det var trevligt.

Jag väntar otåligt på Januarilönen. Ska åka till Science-fictionbokhandeln i Gamla Stan och shoppa med min bästa vän Sarah ^_____^ Jag ska köpa Battle Royale, Tokyo Gore police och någonting mer. Kanske en artbook eller liten pryl. Kanske en manga. Eller en film av Hayao Miyazaki. Vi får se, jag kommer vara där länge.

Idag har jag mycket att göra och tiden går fort på lördagar.

Lista 3: Saker jag MÅSTE få gjort idag

Städa rummet
Se klart Casshern
Plugga matte
Plugga japanska
Se klart Casshern
Ta p-piller
Tvätta


Älskar den här scenen. Det är så "anime"! Har för övrigt märkt att Debussys musik används mycket flitigt i många japanska filmer. Men Riri Shushu no subete tar hem priset som bäst passande film till Debussy.

1 kommentar: